Recenzii autoturisme

Recenzii autoturisme

Recenzii complete, pareri si opinii despre autoturisme noi si second hand. Citeste »

Sfaturi utile

Sfaturi utile

Sfaturi utile demne de luat in considerare atat pentru soferii noi cat si pentru soferii profesionisti. Citeste »

Auto tehnic

Auto tehnic

Totul despre repararea si intretinerea autovehiculelor voastre. Citeste »

Diverse

Diverse

Articole diverse cu si despre automobile pentru cei pasionati cu adevarat. Citeste »

Contact

Contact

Ne puteti contacta pentru a cere opinii, idei sau pareri. Citeste »

 

Pompa de apa

In acest articol ne-am propus sa explicam este este pompa de apa si care este rolul ei la un autoturism. Imaginati-va ca va aflati in trafic si observati ca autoturismul vostru se supraincalzeste. Daca evaluati repede situatia veti realiza ca ceva este in neregula cu sistemul de racire. Deoarece sistemul de racire al unui autoturism este alcatuit din diverse componente, sunt sanse foarte mari ca principala problema sa fie o defectiune a pompei de apa.

Inainte de a explica ce este pompa de apa, vrem sa exploram putin sistemul de racire al unui automobil. Sistemul de racire este principalul mecanism care mentine motorul rece in timpul functionarii. Motorul unui autoturism este racit de un amestec de lichid de racire si apa distilata. Aceste amestec preia o parte de caldura creata de motorul aflat in functiune. De asemenea, acest amestec curge prin radiator si se raceste in mod repetat inainte de a trece din nou prin motor. Dar stiti care este forta din spatele intregii acestei actiuni? Pompa de apa!

Pompa de apa este actionata de o curea striata sau chiar de cureaua sau lantul de distributie. Locatia precisa a pompei de apa variaza de la motor la motor. La unele motoare pompa de apa este atasata la exteriorul motorului si este vizibila sub capota. La motoarele in care pompa de apa este antrenata de cureaua de distributie, aceasta nu poate fi observata deoarece este protejata de un capac.

Dupa un numar mare de kilometri sau ani vechime in care pompa de apa pompeaza lichid de racire, ea se va uza. Principalele semne de uzura ale pompei de apa sunt fie sunetele ciudate, fie scurgerile si pierderile de lichid de racire. Mai jos vom explica pe rand principalele semne ce pot aparea atunci cand pompa de apa da semne de “oboseala”.

– Supraincalzirea. Desi am mai precizat acest lucru mai sus, supraincalzirea este unul dintre cele mai intalnite semne de uzura a pompei de apa. Daca pompa de apa este defecta, lichidul de racire nu va putea sa treaca prin intreg sistemul de racire, iar motorul se va supraincalzi. Daca experimentati o astfel de problema, este recomandat sa opriti motorul si sa nu circulati in astfel de conditii.

– Zgomotele ciudate. Daca auziti zgomote ciudate, trancaneli sau sunete metalice care vin dinspre locatia pompei de apa, acestea pot reprezenta un semn de uzura excesiva a acesteia. De multe ori odata cu zgomotele produse cu pompa de apa apar si scurgeri ale lichidului de racire. Daca observati lichide sub masina voastra sau vedeti ca nivelul de lichid din vasul de expansiune a scazut, este cazul sa verificati pompa de apa intr-un atelier specializat, inainte de a pleca inr-o calatorie. De obicei sunetul ciudat provocat de pompa de apa creste in intensitate odata cu turatia motorului.

– Probleme ale sistemului de climatizare. Un alt semn care trebuie sa va dea de gandit ca ar putea exista o problema la pompa de apa, este nefunctionarea corespunzatoare a sistemului de climatizare.

Daca pompa de apa este antrenata de cureaua de distributie este recomandat sa le schimbati impreuna la intervalul mentionat de producator. O pompa de apa defecta poate duce la ruperea curelei de distributie si de aici la alte probleme mult mai costisitoare. Desi pompa de apa nu este o piesa foarte scumpa, este o piesa vitala pentru autoturismul vostru si de aceea trebuie sa ii acordati atentie.