Recenzii autoturisme

Recenzii autoturisme

Recenzii complete, pareri si opinii despre autoturisme noi si second hand. Citeste »

Sfaturi utile

Sfaturi utile

Sfaturi utile demne de luat in considerare atat pentru soferii noi cat si pentru soferii profesionisti. Citeste »

Auto tehnic

Auto tehnic

Totul despre repararea si intretinerea autovehiculelor voastre. Citeste »

Diverse

Diverse

Articole diverse cu si despre automobile pentru cei pasionati cu adevarat. Citeste »

Contact

Contact

Ne puteti contacta pentru a cere opinii, idei sau pareri. Citeste »

 

Inlocuirea lichidului de frana

Completarea lichidului de frana nu face parte, de obicei, din rutina normala de intretinere a unui autoturism. Un nivel scazut al lichidului de frana poate semnala o problema a sistemului de franare, precum uzura excesiva a placutelor de frana, fisurarea unor conducte sau defectarea cilindrilor. Daca nu sunteti siguri care este cauza ce a determinat scaderea brusca a lichidului de frana va recomandam sa va programati pentru un control amanunti la un atelier auto. Doar o verificare a unui mecanic specializat va paote confirma daca exista o reala problema la sistemul de franare.

Simptome ale unui nivel de lichid de frana scazut

Atunci cand nivelul lichidului de frana este scazut, puteti intampina diverse probleme atunci cand doriti sa franati. Daca franele autoturismului vostru au devenit si se simt “moi” la apasare, sau daca este nevoie sa apasati in mod repetat pe pedala de frana pentru a primi un raspuns, este posibil ca aerul sa fi itnrat in instalatia sistemului de franare. In acest caz este neaparat necesar sa verificati nivelul lichidului de frana.

Daca nivelul este scazut sau chiar rezervorul lichidului de frana este gol, atunci va fi nevoit sa completati din nou cu lichid de frana si sa aerisiti intreaga instalatie pentru a elimina aerul astfel incat sistemul de franare sa functioneze corespunzator din nou. Cu toate acestea probabil va trebui sa vizitati un mecanic auto pentru a afla cauza care a determinat pierderea lichidului de frana.

Lichidul de frana

Atunci cand alegeti un lichid de frana pentru autoturismul vostru, trebuie sa tineti cont de urmatoarele specificatii. Nu utilizati niciodata lichid de frana de tipul DOT 5 pentru un autoturism proiectat pentru a folosi lichid de frana de tipul DOT 3 sau DOT 4. Puteti folosi lichid de frana de tipul DOT 4 pentru un autoturism ce necesita lichide de frana de tipul DOT 3, dar nu si invers. Nu inlocuiti niciodata lichidul de frana cu un alt fluid. Spalati-va pe maini imediat dupa ce ati intrat in contact cu lichidul de frana. Ganditi-va ca lichidul de frana poate dizolva vopseaua, asa ca ganditi-va ce actiune poate avea asupra pielii. Lichidul de frana cu o vechime mai mare de un an de zile trebuie dus la un centru de reciclare si nu trebuie aruncat, pentru a proteja natura.

Cum se verifica si se completeaza lichidul de frana

In primul rand trebuie sa localizati pozitia rezervorului lichidului de frana. Odata localizat trebuie sa inspectati vizual nivelul lichidului existent. Pe rezervor sau pe tija capacului rezervorului puteti regasi marcajul MINIM sau MAXIM care va pot ajuta sa va faceti o parere cu privire la nivelul lichidului de frana. Daca lichidul de frana dinr ezervor este inchis la culoare, este timpul sa-l schimbati.

Aerisirea instalatiei de frana

In mod normal este nevoie de doua persoane pentru a aerisie instalatia sistemului de franare. O persoana trebuie sa apese pedala de frana iar alta persoana sa adune lichidul intr-un recipient. Consultati manualul tehnic al autoturismului pentru a face aceasta operatiune. In mod normal aveti nevoie de urmatoarele unelte: un tub de plastic suficient de lung pentru a ajunge de la etrier intr-un recipient. O cheie pentru a deschide si a inchide supapa de aerisire.

In primul rand trebuie sa deschideti rezervorul lichidului de frana si sa completati cu lichid de frana, pana la nivelul optim. Puneti inapoi capacul rezervorului de frana inainte sa incepeti sa aerisiti instalatia. Niciodata nu trebuie sa apasati pedala de frana in timp ce capacul rezervorului nu este la locul sau. Incepeti cu rotile din spate si inspectati etrierul si cilindrul de frana pentru a localiza supapa de aerisire.

Pentru a putea desface surubul acestei supape si a o deschide sau inchide, probabil va trebui sa indepartati o protectie de cauciuc. Plasati capatul unui furtun curat intr-un container de plastic in care ati adaugat lichid de frana. Celalalt capat al tubului trebuie conectat la supapa de aerisire. Folositi o cheie pentru a slabi sutubul supapei de aerisire. Nu trebuie inca sa permiteti lichidului sa curga, ci doar sa slabiti surubul supapei. Acum aveti nevoie de o alta persoana care sa stea in interiorul autoturismului su sa apese in mod repetat pe pedala de frana de cateva ori pentru a face presiune pe instalatie, dupa care trebuie sa apese ferm pe pedala de frana, fara sa mai ridice piciorul.

Cand pedala este apasata ferm, slabiti surubul supapei de aerisire suficient de tare incat o mica cantitate de lichid de frana sa ajunga in recipientul de plastic, frin furtun instalat anterior. Priviti cum bulele de aer ies prin tubul de plastic. Aceasta actiune trebuie repetata pana cand nu vor mai iesi bule de aer din instalatia sistemului de franare. Odata ce procesul la toate cele patru roti ale autoturismului s-a terminat trebuie sa completati la loc cu lichid de frana in rezervor si sa puneti capacul. Daca considerati ca aceasta operatiune este dificila, nu ezitati sa vizitati un atelier auto unde puteti plati un mecanic obisnuit cu astfel de operatiuni.