Recenzii autoturisme

Recenzii autoturisme

Recenzii complete, pareri si opinii despre autoturisme noi si second hand. Citeste »

Sfaturi utile

Sfaturi utile

Sfaturi utile demne de luat in considerare atat pentru soferii noi cat si pentru soferii profesionisti. Citeste »

Auto tehnic

Auto tehnic

Totul despre repararea si intretinerea autovehiculelor voastre. Citeste »

Diverse

Diverse

Articole diverse cu si despre automobile pentru cei pasionati cu adevarat. Citeste »

Contact

Contact

Ne puteti contacta pentru a cere opinii, idei sau pareri. Citeste »

 

Inlocuirea antigelului

Fie ca va confruntati cu ierni reci, fie ca traiti intr-o zona montana unde temperaturile sunt scazute in cea mai mare parte a anului, antigelul este un lichid esential pentru autovehiculul dumneavoastra. Cele mai multe autoturisme folosesc antigelul pentru a preveni supraincalzirea motorului. In timp ce apa simpla poate fi folosita in zonele cu temperaturi ridicate, un amestec de antigel concentrat si apa distilata este o combinatie mult mai sigura pentru aotuturismul vostru. La fel ca si inlocuirea lichidului de parbriz, completarea cu ulei de motor sau verificarea presiunii din anvelope, completarea sau inlocuirea antigelului face parte din intretinerea periodica a masinii, si este un proces simplu ce poate fi facut de orice conducator auto cu sau fara experienta.

Cum procedati

In primul rand trebuie sa va avertizam ca antigelul este otravitor pentru oameni si animale. Inainte de a va apuca sa inlocuiti antigelul, asigurati-va ca tineti copiii si animalele de companie departe de zona in care lucrati. Daca un om sau animal ingereaza accidental antigel, este cazul sa sunati de urgenta la 112.

2. In mod normal antigelul ar trebui inlocuit la fiecare 12 luni, dar majoritatea soferilor o fac mult mai rar. Inlocuirea antigelului este o operatiuni deloc costisitoare si de aceea nu exista nici un motiv sa asteptati mai mult pana cand sa-l inlocuiti.

3. Inainte de a incepe operatiune de inlocuire a antigelului, asigurati-va ca motorul este rece. Antigelul se afla sub presiune iar daca este fierbinte, va puteti cauza arsuri.

5. Ridicati capota motorului si localizati radiatorul. In general radiatorul este localizat in partea din fata, exact inaintea motorului. Daca nu stiti care este radiatorul, cititi manualul tehnic al masinii.

6. Localizati busonul de golire al radiatorului. Acesta se afla in partea de jos a radiatorului si poate fi desfiletat astfel incat antigelul sa se scurga.

7. Odata ce ati scos busonul de golire, lasati tot antigelul sa se scurga intr-o oala sau un recipient de metal. Pentru a reduce timpul de asteptare, puteti scoate capacul vasului de expansiune. Unii mecanici folosesc un compresor pentru a impinge tot antigelul afara din instalatie.

8. Odata ce tot antigelul s-a scurs din radiator, infiletati la loc busonul de golire al acestuia.

9. Acum este timpul sa adaugam antigel nou in vasul de expansiune. Antigelul concentrat trebuie diluat cu apa distilata intr-o anumita proportie in functie de punctul de inghet. Cel mai bine este sa faceti un amestec de 50/50, adica jumatate antigel, jumatate apa distilata. Vasul de expansiune are o limita minima si o limita maxima. Completati cu antigel astfel incat acesta sa nu depaseasca limita maxima, dupa care infiletati capacul.

10. Porniti motorul si asteptati cateva minute astfel incat motorul sa ajunga la temperatura optima de functionare.

11. Este posibil ca in acest timp nivelul de antigel sa scada si sa trebuiasca completat. Fiti cu mare grija cand faceti acest lucru deoarece antigelul este fierbinte. Opriti motorul, desfaceti capacul vasului de expansiune cu grija deoarece acesta se afla sub presiune, si completati din nou cu antigel, fara sa depasiti limita maxima. Puneti din nou capacul si inchideti capota.

Pe parcursul anului exista posibilitatea ca nivelul antigelului sa mai scada putin. Daca este necesar sa completati cu antigel, folositi acelasi tip de antigel. Este interzisa amestecarea unor tipuri diferite de antigel.