Recenzii autoturisme

Recenzii autoturisme

Recenzii complete, pareri si opinii despre autoturisme noi si second hand. Citeste »

Sfaturi utile

Sfaturi utile

Sfaturi utile demne de luat in considerare atat pentru soferii noi cat si pentru soferii profesionisti. Citeste »

Auto tehnic

Auto tehnic

Totul despre repararea si intretinerea autovehiculelor voastre. Citeste »

Diverse

Diverse

Articole diverse cu si despre automobile pentru cei pasionati cu adevarat. Citeste »

Contact

Contact

Ne puteti contacta pentru a cere opinii, idei sau pareri. Citeste »

 

Cureaua si lantul de distributie

Cureaua sau lantul de distributie este o curea dintata flexibila care conecteaza arborele cotit al motorului la arborele cu came. Cureaua sau lantul de distributie sincronizeaza arborele cu came in pozitia arborelui cotit astfel incat supapele sa se inchida si sa se deschida la timpul potrivit in raport cu pozitia pistoanelor. Arborele cu came se roteste o data la fiecare doua rotatii ale arborelui cotit.

Daca lantul sau cureaua de distributie nu sunt instalate si reglate corect, supapele motorului nu se vor inchide si deschide la momentul potrivit. Acest lucru va duce la o functionare defectuoasa, la zgomote anormale si pierdere de putere. La majoritatea motoarelor, ruperea curelei sau a lantului de distributie in timpul functionarii poate cauza o defectiune majora ce va putea fi reparata cu cheltuieli semnificative.

Va puteti intreba de ce la unele motoare sunt folosite curele de distributie in timp ce la altele sunt folosite lanturi de distributie. Unii considera ca lantul de distributie este mai galagios, mai putin eficient si mult mai scump decat o curea de distributie. Pe de alta parte, un lant de distributie are o durata de viata mai mare decat o curea de distributie. Cu toate acestea, chiar si lantul trebuie schimbat la anumite intervale.

De obicei cureaua de distributie se schimba la un interval cuprins intre 60.000 de kilometri si 100.000 de kilometri. In cazul lanturilor de distributie acest interval incepe de la 150.000 de kilometri iar limita maxima se situeaza undeva la 500.000 de kilometri. Este foarte important sa schimbati cureaua de distributie daca cumparati un autoturism la mana a doua, sau daca observati ca lantul sau cureaua instalata prezinta urme de uzura excesiva sau crapaturi.

Dupa cum am specificat mai sus, in cazul in care cureaua sau lantul de distributie se va rupe, motorul si buzunarul vostru vor avea mult de suferit. Stim ca schimbarea curelei sau a lantului de distributie nu este o operatiuni tocmai ieftina, dar cu siguranta nu este atat de costisitoare decat efectele ruperii acestora.

Cureaua de distributie trebuie montata in ateliere specializate. O curea de distributie nu trebuie montata “dupa ureche” deoarece exista puncte fixe de care trebuie sa se tina cont. De asemenea, atunci cand alegeti sa cumparati un lant sau o curea de distributie, este bine sa nu tineti cont de bani. Va recomandam ca macar la acest capitol sa cumparati piese de calitate sau chiar piese originale.

Un set de distributie contine de cele mai multe ori o curea sau un lant, role de ghidare sau pinioane si o rola intinzatoare. Este important sa retineti ca de foarte multe ori cureaua de distributie antreneaza si pompa de apa. Nu ezitati sa schimbati si pompa de apa odata cu intreg setul de distributie.