Recenzii autoturisme

Recenzii autoturisme

Recenzii complete, pareri si opinii despre autoturisme noi si second hand. Citeste »

Sfaturi utile

Sfaturi utile

Sfaturi utile demne de luat in considerare atat pentru soferii noi cat si pentru soferii profesionisti. Citeste »

Auto tehnic

Auto tehnic

Totul despre repararea si intretinerea autovehiculelor voastre. Citeste »

Diverse

Diverse

Articole diverse cu si despre automobile pentru cei pasionati cu adevarat. Citeste »

Contact

Contact

Ne puteti contacta pentru a cere opinii, idei sau pareri. Citeste »

 

Cum trebuie sa conducem pe timp de vara

Conditiile meteorologice nefavorabile sunt asociate de obicei cu lunile de iarna. Dar atunci cand temperatura de afara este foarte mare, masina poate suferi din cauza excesului de caldura.

Conducatorii auto

Conducerea unui autoturism pe o caldura mare, poate supraincalzi anumite elemente de caroserie. Iar caldura excesiva acumulata in interiorul masinii poate duce la deshidratare si epuizare. Unele masini au in dotare aer conditionat care va permite sa scadeti temperatura din interiorul masinii la nivelul in care va simtiti confortabil.

Aerul conditionat are si el un pret, si anume un consum mai mare de combustibil. Daca acest consum crescut reprezinta o problema pentru dumneavoastra atunci la viteze mici, opriti aerul si deschideti ferestrele. La viteze mari este mai convenabil sa folositi aerul conditionat, deoarece din cauza rezistentei la vant, geamurile deschise vor duce la un consum de combustibil marit.

Este necesar sa aveti intotdeauna la dumneavoastra o sticla cu apa pentru a va mentine hidratat. In cazul in care oboseala devine o problema, o bautura pe baza de cafea poate fi benefica. Acum, daca soferul este intr-o stare buna de sanatate pe timp de vara, pentru a evita defectiuni ale masinii este important sa faceti o verificare si asupra ei. Haideti sa vedem cateva sfaturi pentru a va pastra vehiculul in conditii optime pe timp de vara.

Autoturismul

Masinile sunt, desigur, proiectate pentru a functiona si la temperaturi ridicate. Lipsa fiabilitatii si a defalcarii poate aparea atunci cand vehiculul nu este intretinut corescpunzator. De obicei, intretinerea auto dureaza doar cateva minute si ar fi ideal sa se realizeze macar o data pe luna atat vara cat si iarna.

Lichidul de racire al motorului (antigelul)

Antigelul circula de-a lungul motorului mentinandu-l rece. Sistemul de racire este sigilat si un motor care functionaza in conditii optime are nevoie foarte de rar de completari ale nivelului de antigel. Pot aparea unele scurgeri si se recomanda verificarea frecventa asupra nivelului de antigel. Sub capota, antigelul este situat intr-un rezervor pe care trebuie afisat un semn de minim/maxim. Este recomandat sa pastrati o sticla de antigel in portbagajul masinii pentru situatia in care sunteti la drum si trebuie sa completati nivelul antigelului.

De asemenea, trebuie sa luati in considerare faptul ca nivelul antigelului trebuie completat si pe timpul verii. Antigelul, previne inghetul atunci cand este vorba de temperaturi scazute, dar are proprietati de marire a punctului de fierbere si permite motorului sa ruleze fara a se supraincalzi. Antigelul este de obicei adaugat in apa distilata in proportii de 50/50 sau solutia poate fi achitionata preamestecata.

Supraincalzirea motorului – ce trebuie sa faceti

Daca observati ca temperatura motorului este mai mare decat cea normala sau daca masina va avertizeaza acest lucru, trebuie sa opriti cat mai repede. Daca observati ca de sub capota iese abur inseamna ca antigelul a inceput sa fiarba. Din acest motiv pot aparea defectiuni serioase asupra motorului. Trageti pe dreapta si opriti motorul imediat. Lasati masina 20-30 de minute pentru a se raci si verificati nivelul antigelului. Scoateti capacul rezervorului incet si ideal ar fi sa folositi o carpa deoarece rezervorul este presurizat si gazele fierbinti pot tasni violent la deschidere atunci cand este deschis brusc sau cand nu s-a racit suficient.

Daca nivelul antigelului este mic, umpleti pana la nivelul de siguranta. Continuati sa verificati nivelul frecvent pentru a evita scurgerile. Daca antigelul nu necesita completari acesta sugereaza o defectiune la sistemul de racire. In acesta situatie nu este recomandat sa conduceti masina ci trebuie sa solicitati asistenta pentru remorcare.

Verificati nivelul uleiului de motor

Uleiul de motor lubrifiaza componentele in miscare din interiorul motorului. Deoarece nivelul uleiului de motor poate scadea, frecarea componentelor metalice creste si astfel duce la incalzirea acestora. Mentinerea unui nivel optim al uleiului de motor pastreaza motorul eficient si ajuta la racire – mai ales atunci cand afara sunt temperaturi foarte ridicate. Nivelul uleiului poate fi verificat cu usurinta prin inspectia vizuala a jojei de ulei. Joja este o banda subtire metalica cu maner de plastic. Asigurati-va ca masina a fost oprita de aproximativ 10 minute si este parcata pe o suprafata plana inainte de a verifica nivelul uleiului.

Scoateti joja si curatati partea de jos cu o carpa. Reintroduceti joja si scoateti din nou. Verificati daca nivelul uleiului este situat intre semnele de minim si maxim. Daca este prea mic atunci trebuie sa completati cu acelasi tip de ulei folosit anterior. Adaugati ulei in trepte mici si verificati frecvent joja pentru a nu depasi maracajul de maxim.

Presiunea si starea anvelopelor

Anvelopele sunt desigur cele care va tin pe drum. Mentinerea anvelopelor in conditii optime si la presiuni optime este esential. Presiune din anvelope poate creste vara, de aceea trebuie sa verificati presiunea dimineata sau noaptea atunci cand afara este racoare. Dupa o perioada cu temperaturi mari, o ploaie poate face ca drumurile sa devina foarte alunecoase. Presiunea inegala din anvelope poate duce la pierderea controlului autovehicului. Adancimea benzii de rulare trebuie sa fie de cel putin 5-6 mm.