Recenzii autoturisme

Recenzii autoturisme

Recenzii complete, pareri si opinii despre autoturisme noi si second hand. Citeste »

Sfaturi utile

Sfaturi utile

Sfaturi utile demne de luat in considerare atat pentru soferii noi cat si pentru soferii profesionisti. Citeste »

Auto tehnic

Auto tehnic

Totul despre repararea si intretinerea autovehiculelor voastre. Citeste »

Diverse

Diverse

Articole diverse cu si despre automobile pentru cei pasionati cu adevarat. Citeste »

Contact

Contact

Ne puteti contacta pentru a cere opinii, idei sau pareri. Citeste »

 

Ce este si cum functioneaza un turbocompresor

De-a lungul acestui articol ne-am propus sa va insiram o serie de explicatii cu privire la modul de functionare a unui turbocompresor. Suntem convinsi ca puteti gasi pe internet multe alte articole asemanatoare, dar scopul acestui articol este sa fie cat mai simplu posibil, pentru a fi inteles de orice persoana care nu are cunostinte tehnice.

Ce este, cum functioneaza si de ce este atat de minunat un sistem turbo sau un turbocompresor?

Un turbocompresor este o inventie care ajuta un motor al unui autoturism sa produca mai multa energie. Acest lucru inseamna ca masina echipata cu un turbocompresor va fi capabila sa accelereze mai repede. Ganditi-va la un motor ca la o pompa de aer. Pentru a functiona, motorul unui autoturism cu ardere interna are nevoie atat de combustibil cat si de aer din mediul inconjurator. O cantitate mica de combustibil este pulverizata intr-o cantitate mare de aer, iar apoi aceste amestec este aprins. Imaginati-va ca pulverizati benzina dintr-un tub de spray, pe o lumanare aprinsa.

Motorul transforma aceasta combustie in miscare. Cu toate acestea, nu toata energia rezultata din combustie este folosita pentru a propulsa autoturismul. Un motor trebuie sa foloseasca o parte din aceasta energie pentru a pompa inauntru in mod continuu aer proaspat si a impinge afara gazele de evacuare rezultate in urma arderii. Un turbocompresor scuteste motorul de o parte din aceasta munca de pompare a aerului si preseaza in interior mai mult aer decat ar putea motorul sa o faca.

Un turbocompresor este compus din doua componente majore: o turbina si un compresor. Amandoua componente sunt conectate cu un ax. Partea cu turbina contine o elice si este conectata la galeria de evacuare astfel incat gazele de evacuare sa invarta elicea. Aceasta miscare antreneaza cealalta componenta si anume compresorul. Compresorul este exact ceea ce ii sugereaza si numele: un compresor de aer. El misca aerul. Aerul este tras din mediu inconjurator, comprimat si directionat prin galeria de admisie pentru a fi amestecat cu combustibilul si mai apoi ars.

Daca in motor ajunge o cantitate mai mare de aer, motorul este eliberat de o parte din munca de pompare si poate pompa mai mult combustibil pentru a mentine un procent corespunzator de amestec aer-combustibil. Astfel este produce mai multa putere. De asemenea turbocompresorul poate comprima aer in motor la o presiune mai mare decat aerul provenit din atmosfera.

Unde este localizata turbina?

Principiul cheie este ca gazele de evacuare provenite dupa arderile din interiorul motorului se misca foarte repede, sunt foarte fierbinti si dense. Turbocompresorul recupereaza aceasta energie care s-ar fi pierdut si o foloseste pentru a comprima aerul in admisie. Din acest motiv turbocompresoarele sunt instalate cat mai aproape de motor astfel incat pierderile de caldura si viteza sa fie minime.